Stanovit nejlepší cenu za vlastní dům či byt není jednoduché. Původní vlastník chce z prodeje získat maximum, budoucí majitel zase touží nemovitost pořídit s co nejnižšími náklady. To jde trochu proti sobě. Pokud se ale cena stanoví optimálně, spokojeni budou oba. Dosažení optimální ceny je výsledkem jednak objektivního průzkumu prodaných podobných nemovitostí a jednak intuitivním stanovením, kolik bude kupující ochoten zaplatit za váš dům. Správná cena přiláká zájemce o prohlídky a to povede k prodeji. Bohužel, cena je nejdůležitější faktor, který kupující používají k tomu, které domy/byty chtějí vidět. Je také důležité si uvědomit, že ačkoliv nabídkovou cenu stanovíte vy a váš makléř, prodejní cenu určuje kupující.
Pokud je cena stanovena příliš vysoko a nikdo (kromě realitních kanceláří) nereaguje, je častou chybou postupné snižování nabídkové ceny po menších částkách. Na to zájemci nereagují a přestávají Vaši nemovitost „vidět“, dokonce i tehdy, když "slezete" postupně o dost níž. Pokud je cena na začátku nastavena příliš vysoko, je lepší snížit cenu o větší částku, aby to bylo pro zájemce zajímavé a probudilo je to k reakci.
Kromě uvedené správné ceny je nezbytné mít správně naformulované texty s množstvím kvalitních fotografií, umístit je na nejnavštěvovanější realitní portály a aktivně oslovovat zájemce, kteří podobné bydlení poptávají.
U nemovitosti je důležitý první dojem. Mnoho zájemců je rozhodnuto během prvních desítek vteřin. Pravé rozhodnutí probíhá na základě emocí a proto je u mnoha nemovitostí potřeba připravit tzv. homestaging (příprava nemovitosti na prodej nebo pronájem, tak aby se zatraktivnila, odosobnila, prosvětlila a upozornila na své přednosti, ev. doplnila o nábytek a dekorace).
V bytě nebo domě bydlíte léta, takže tolerujete a nevidíte nedostatky všeho druhu. Může to být nepořádek a množství věcí nebo různé vady nemovitosti. Požádejte někoho nestranného o názor a pomoc, zájemci Vám nikdy neřeknou co jim vadí.
Dobře prodat byt nebo dům je dnes značně obtížné. Pro konkrétní otázky k Vašemu prodeji či koupi použijte naši odbornou pomoc (použijte kontaktní formulář níže).
Samoprodejci i nezkušení makléři si myslí, že sehnat kupce je to nejdůležitější. Jenomže nástrah, které můžou potkat jak prodávající tak kupující, je mnoho např:
Byt se prodává za deset různých cen a s různými informacemi. Kanceláře si konkurují, stahují svou provizi a tím se snižuje cena. Výsledkem je také nepřehledná situace pro prodávajícího, komu co slíbil. Naštěstí se postupem času a vlastní zkušeností od tohoto způsobu prodeje upouští. Majitelé si uvědomili, že předat svou nemovitosti renomované kanceláři a makléři, který se o celý prodej postará ke spokojenosti obou stran, je nejvýhodnější jak časově, tak finančně. Pokud bude nabídka zajímavá, klientovi to na internetu či v inzerci stačí vidět jen jednou.
I když nezpochybňujeme fakt, že si mnozí lidé dokážou prodat svou nemovitost sami, jsou spokojení s výsledkem transakce a hřeje je pocit, že lépe obchod proběhnout nemohl, až příliš často se setkáváme s tím, že samoprodejci…